vrijdag 23 augustus 2013

De vrijwilligers achter Huntenpop: Freek Miggelbrink


Huntenpop vrijwilliger Freek Miggelbrink Foto Joost Miggelbrink
Vanavond en morgen is het tijd voor Huntenpop op het DRU Park in Ulft. Zonder de inzet van tientallen vrijwilligers zou het onmogelijk zijn om een dergelijk festival te organiseren. Voor ons dus een goede reden om eens aandacht te besteden aan deze vrijwilligers en hen de onderstaande 5 vragen voor te schotelen.

  1. Wie ben je en wat doe je op Huntenpop? Freek Miggelbrink projectleider in veranderingsprojecten voor onder andere kantoren / werkplekinnovatie. Binnen Huntenpop ben ik een van de vaste Huntenpopfotografen.
  2.  Hoe lang ben je al vrijwilliger op Huntenpop? Ik ben nu 12 of 13 jaar vrijwilliger
  3. Waar verheug jij je dit jaar op qua Huntenpop? Ik verheug me het meest op het contact met diverse mensen, zoals  vrijwilligers, artiesten en bezoekers. Waarbij het natuurlijk geweldig is deze momenten vast te leggen op een mooie foto. 
  4. Waarom ben je vrijwilliger op Huntenpop? De eerste reden dat ik vrijwilliger ben op Huntenpop is dat het vooral leuk is. Vanaf moment 1 ben je besmet met het Huntenpopvirus en daar kom je zomaar niet vanaf. De 2e reden voor mij is dat ik mijn steentje bij wil bijdragen in het uitdragen dat deze regio sprankelend, actief en voor de jeugd nog veel te bieden heeft en dat je beslist niet naar het westen moet om leuke dingen mee te maken. 
  5. Hoe zie jij de toekomst van Huntenpop? De kracht van Huntenpop zit vooral in de gemoedelijkheid die door de alle vrijwilligers word neergezet. Dat moeten we zoveel mogelijk vast zien te houden. Huntenpop kan dan misschien nog iets groter worden voordat je het risico loopt dat dit beeld zich anders ontwikkeld. Mijn toekomstbeeld van Huntenpop is voor mij dat het festival steeds meer het beeld / thema zal neerzetten van een gezellig/ gemoedelijk festival voor iedereen, met vertier voor jong en oud. Waarbij Huntenpop door het jaar heen een aantal activiteiten heeft, zoals Popzeen (fototentoonstelling), de Achterhoekse Band Competitie. Waarbij het mij een geweldig idee lijkt om een Huntenpoppromotiedag te hebben, waarbij het bekend maken van bands, winnaars van de Achterhoekse Band Competitie, straattheater en de Popzeen fototentoonstelling een geweldig promotie moment kan worden.in mijn beleving zou een goede elk jaar terug kerende slogan het beeld dat Huntenpop nu neerzet kunnen versterken.