maandag 2 juni 2014

Het park en haar gebruikers: Gerard Massop



1.Wie ben je en wat doe je?
Mijn naam is Gerard Massop. Grafisch ontwerper. Werkzaam geweest bij uitgeverij Misset, later Elsevier en tegenwoordig Reedbusiness.

2. Waar maak je het meest gebruik van op het DRU Industriepark?
We, mijn vrouw Annemarie en ik, zijn regelmatige bezoekers van de Cultuurfabriek, zowel film, muziek, alsook theater.

3. Wat is je persoonlijke band met het DRU industriepark?
Wij zijn Oerianen en dus vertrouwd met het beeld van de huttekeajls met de bruine grolschfles in de konttes.
Tegenwoordig help ik mee om exposities voor de Galerie bij de Boeken in te richten.
Daarnaast als vrijwilliger actief in de SSP-HAL.

4. Wat kan er beter op het DRU Industriepark?
- Bewegwijzering. Door de toenemende activiteiten en steeds meer bewoning is met name de parkeer-mogelijkheid steeds minder. Duidelijke plattegronden (bord) op strategische punten.
- Pinautomaat.

5. Is het DRU Industriepark belangrijk voor de regio in je ogen?
Met wat ik hiervoor heb gesteld, lijkt mij dat al een antwoord op deze vraag. Hopelijk ziet de regio ook het belang van een smeltkroes van activiteiten en samenkomsten van mensen die de waarde van cultuur onderkennen.

6. Is de historie van de plek nog belangrijk en waarom wel/niet?
Het was ooit de economische kurk waarop de Ulftse economie dreef, dus als zodanig is de historie zeker van belang. Jongere generaties zullen de plaats echter minder vanuit historisch besef ervaren, des te meer als een plek waar zij elkaar ontmoeten en dat kan bijdragen aan het binden van de volgende generaties aan de regio.

7. Aan wie geef je het stokje door en waarom?
Aan Nico en Loes. Zij wonen in Elten en zijn naast hun activiteiten als vrijwilligers in de SSP-HAL, regelmatige bezoekers van het DRU Industriepark.