vrijdag 2 mei 2014

Het park en haar gebruikers: Edith ten Hove



1. Wie ben je en wat doe je?
Ik ben Edith ten Hove, woon samen met Gerard Hegman, Sido en Mats.
Al heel lang werk ik op o.b.s. De Woelwaters, nu in groep 3.

2. Waar maak je het meest gebruik van op het DRU industriepark?
Dat zijn veel verschillende dingen. De bibliotheek natuurlijk het hele jaar door. De theaterzaal, ik ben pas geleden weer naar Daniel Lohues geweest, maar ook ga ik graag naar de film, de laatste was La Grande Bellezza. In de popzaal was de reunie van het Hemeltje op 19 april, maar de Dijk was toch wel een hoogtepunt! En het Schaftlokaal is ook een fijne plek om te zijn, lekker uit eten of een wijntje na de film. Gerard repeteert er ook nog met bandjes of treedt er op.
Ook met school zijn we al geregeld naar een film of voorstelling geweest, het is lekker dicht bij, we kunnen er zo met de klas heen lopen. En de musical van groep 8 is sinds een paar jaar in de theaterzaal, dat is gewoon prachtig!
Wij komen dus vaak en graag bij de DRU!

3. Wat is je persoonlijke band met het DRU Industriepark?
Ik woon in het voormalig "Slavendorp" in wat vroeger een arbeidershuisje was voor DRUarbeiders. Gelukkig zijn de omstandigheden veel beter geworden, bij de DRU en hier...
Op de foto zie je de voorkant van de rij huisjes, het ziet er nog redelijk authentiek uit, maar aan de achterkant is er bij iedereen veel verbouwd en uitgebreid en dus veranderd.
Als vrijwilliger van de SSP-hal hoop ik nog vaak wat nuttigs te kunnen doen, en als vrijwilliger van Huntenkunst kunnen we de komende maand weer aan de bak.

4. Wat kan er beter op het DRU Industriepark?
Op de één of andere manier is het beeld dat er van de DRU bestaat helaas niet altijd even goed. Ik vind het jammer dat best veel mensen negatief doen over de DRU, terwijl het in  mijn ogen juist fantastisch is dat we zoiets geweldigs in onze gemeente hebben!

5. Is het DRU Industriepark belangrijk voor de regio in je ogen?
Ja natuurlijk, want er zijn veel leuke, gezellige, leerzame en fijne dingen te doen voor allerlei doelgroepen, en het is bovendien een prachtlocatie (waar je als je met de auto bent ook nog eens goed kan parkeren).

6. Is de historie van de plek nog belangrijk en waarom wel/niet?
Ja, ik vind het een goede manier om de geschiedenis van Ulft levend te houden. Door de 'oergrond' is de fabriek er gekomen, dat bood werkgelegenheid aan veel mensen en lag ten grondslag aan wat Ulft tegenwoordig is. En nu op een heel andere manier biedt het DRU Industriepark de mensen weer veel. Ook het behoud van het oude complex vind ik waardevol, het is prachtig opgeknapt en fijn dat het optimaal gebruikt wordt.

7. Aan wie geef je het stokje door en waarom?
Graag geef ik het stokje door aan Gerard Massop, vaak te vinden op het DRU Industriepark in meerdere hoedanigheden!
Bovendien vind ik hem een goed voorbeeld van iemand buiten Ulft  die heel positief is over de DRU!