dinsdag 22 april 2014

Het park en haar gebruikers: Sonja ten Brinck


Wie ben je en wat doe je?
Mijn naam is Sonja ten Brinck. Ik ben geboren op dezelfde datum als onze huidige Koning en dan word ik al weer 44 jaar. Ben getrouwd met Luc ten Brinck en we hebben twee kinderen, Eva & Abe. Ik werk bijna 14 jaar bij Kaak Nederland in Terborg als secretaresse op de afdeling verkoop.

Waar maak je het meest gebruik van op het DRU Industriepark?
Wij hebben de luxe om een Noaber van de DRU te mogen zijn. Dus wij zijn geregeld bij de DRU te vinden. Ik ben zelf vrijwilliger bij de DRU film, wat een erg leuke bezigheid is, dat kan ook niet anders met zo'n gezellige club mensen. Luc mist niet zo heel veel van de optredens in de popzaal en Eva & Abe maken gebruik van de muziekschool en zijn vaak in de bibliotheek te vinden. Ook hebben we al veel mooie voorstellingen in de theaterzaal voorbij zien komen. Bij de SSP hal sta ik ook op de vrijwilligerslijst, maar hiervoor zal ik in de toekomst meer tijd vrijmaken. Ook hier zijn al mooie evenementen voorbij gekomen.

Wat is je persoonlijke band met het DRU Industriepark?
Mijn opa en mijn schoonvader hebben bij de DRU gewerkt.  Het mooie vind ik, dat we de verandering van fabriek naar Cultuurfabriek van heel dichtbij hebben mogen meemaken. Toen wij hier kwamen wonen, fietsten er nog dagelijks tientallen arbeiders heen en weer.

Wat kan er beter op het DRU Industriepark?
Het park is nog steeds aan het veranderen en verbeteren. Misschien kan de heerlijke ijssalon de openingstijden al vast iets uitbreiden :-)

Is het DRU Industriepark belangrijk voor de regio in je ogen?
Het brengt heel veel mensen samen. Nu als nieuwste aanwinst het Innovatiecentrum ICER. Ben erg benieuwd hoe dit er uiteindelijk uit gaat zien.

Is de historie van de plek nog belangrijk en waarom wel/niet?
De geschiedenis van Ulft zal altijd verbonden blijven met de ijzergieterij en de metaalindustrie in het algemeen.

Aan wie geef je het stokje door en waarom?
Ik geef het stokje door aan Edith ten Hove. Edith is vrijwilligster bij de SSP-hal.