woensdag 2 april 2014

Het park en haar gebruikers: Carmen Molenaar



Carmen Molenaar

Vanaf vandaag beginnen we met de nieuwe rubriek het Het park en haar gebruikers. We zijn als redactie benieuwd wie nu de gebruikers zijn van het DRU Industriepark. Vandaag deel 1 met Carmen Molenaar.

Wie ben je en wat doe je?
Ik ben Carmen Molenaar. Ik ben getrouwd, ik heb twee kinderen en woon in Ulft. Ik werk als communicatie-adviseur bij Waterschap Rijn en IJssel in Doetinchem.

Waar maak je het meest gebruik van op het DRU IndustriePark?
Het is heel divers wat we er komen doen. Onze kinderen gaan er wekelijks naar de muziekschool, we bezoeken regelmatig de bibliotheek en in de zomer halen we wel eens een (citroen)ijsje in het ijslokaal. En niet te vergeten de popzaal waar we al diverse optredens hebben bezocht. En vaste prik is Huntenpop, daar houden we zelfs rekening mee voor het plannen van de vakantie! Ook heel leuk is de waterspeelplaats. Terwijl de kinderen er rondrennen en dikke pret hebben, drink ik een lekkere cappuccino op het terras.

Ook vanuit mijn werk komen we regelmatig op het DRU Industriepark. Zo gaven we er al twee keer een groot congres (OASE). De rondvaartboot De Iesselganger, die ook vanaf het DRU Industriepark vaart, zetten we in mei en juni veel in voor schoolklassen. We geven hen dan les over goed waterbeheer. Heel leuk en leerzaam!

Wat is je persoonlijke band met het DRU Industriepark?
Een persoonlijke band? Dat vind ik lastig te omschrijven. Het DRU Industriepark zorgt wel voor veel plezier binnen ons gezin. Dat blijkt wel uit de hierboven genoemde voorbeelden.

Wat kan er beter op het DRU Industriepark?
Ik vind het Schaftlokaal voor verbetering vatbaar. Het zou er in het weekend afgeladen vol moeten zijn, zoveel horeca is er niet in Ulft.

Is het DRU Industriepark belangrijk voor de regio in je ogen?
Ja, absoluut. Het voegt zo ontzettend veel toe dat ik met volle overtuiging kan zeggen dat het DRU Industriepark iets toevoegt dat er voorheen niet was. Ulft is er stukken leuker op geworden!

Is de historie van de plek nog belangrijk en waarom wel/niet?
Het is goed dat het oude bewaard is gebleven, dat maakt het heel mooi en waardevol. En dat diverse familieleden er vroeger hebben gewerkt, maakt het extra bijzonder.

Aan wie geef je het stokje door en waarom?
Ik geef het stokje graag door aan Angelique Stefas. Zij is vanuit de organisatie betrokken bij de Zwemtocht op de Oude IJssel. Wat ’n geweldig event was dat vorig jaar!